වර්ෂ 1930 තරම් වූ මෑත අතීතය ආසන්න කාලය වන විට ප්රවාහන මාධ්යයක් ලෙස දුම්රිය, ජනතාව අතර ක්රමක්රමයෙන් ජනප්රිය වෙමින් පැවතුනු අතර ලොව රට රටවල දුම්රිය නිෂ්පාදක ආයතන රාශියක් ඒ වන විට දුම්රියයන් නිපදවීම මෙන්ම විවිඨ විශේෂ දුම්රියයන් සඳහා අත්හදාබැලීම් විවිධ කාල වලදී සිදුකර ඇත. විශේෂයෙන් මගී තදබදය අඩු වේලාවන් වල සහ මාර්ගවල ධාවනය කිරීම සඳහා විශාල දුම්රියයන් වෙනුවට බරෙන් හා අඩු බලයකින් ධාවනය කල හැකි (ඩීසල්) රේල් කාර් නිෂ්පාදනයට ඇතැම් සමාගම් යොමු විය. මේවා ධාවනය සාපේක්ෂව ලාභදායි විය.
Sunday, June 05, 2011
Saturday, May 07, 2011
෴W3 දුම්රිය එන්ජිම - W1 එන්ජිමට නව බලසැපයුම් එන්ජින් සවිකර දේශීයව නිපැයූ එන්ජිම෴
ඡායාරූපය Railway Museum වෙබ් අඩවිය |
1969 වර්ෂයේදි මෙරටට ගෙනඑනු ලැබූ වැඩිම එන්ජින් වර්ගය වුණ W1 පන්තියේ දුම්රිය එන්ජින්වල උපරිම සේවා කාලය වර්ෂ 20 කට පමණ සීමා වුනු බව මීට පෙර ලිපි වලදි ඔබ කියවන්නට ඇති. මෙසේ එම වර්ගයේ එන්ජින් විශාල ප්රමාණයක් ධාවනයෙන් ඉවත් කරනු ලැබු අතර පසු කලෙකදී දුම්රිය දෙපාර්තමේන්තු ප්රධානින්ගෙ යෝජනා අනුව මෙම අත්හැර දැමුණු එන්ජින් 10ක් තෝරාගෙන එම එන්ජින් සඳහා අලුත් එන්ජින් සවි කිරීමේ ව්යාපෘතියක් ක්රියාත්මක කරන ලදී.
ගොනුගත කරන ලද:-
එන්ජින්,
ඩීසල් එන්ජින්,
හයිඩ්රොලික්
Saturday, March 19, 2011
෴W2 දුම්රිය එන්ජිම - උඩරට ධාවනයට සුවිශේෂී, ඩීසල් හයිඩ්රොලික් වර්ගයේ අධිබලැති එන්ජිම෴
ඡායාරූපය:- THE PHANTASRAIL GALLERIES |
1969 වසරේදීම දේශිය දුම්රිය සේවයට එකතු වූ තවත් හයිඩ්රොලික් වර්ගයේ එන්ජිමක් වන මෙම W2 වර්ගයේ එන්ජිම අප රට වෙනුවෙන්ම විශේෂයෙන් සකසන ලද්දක්. නැගෙනහිර ජර්මනියේ නිෂ්පාදනයක් වන මෙම එන්ජින් විශේෂයෙන්ම සකසා ඇත්තේ මෙරට කඳුකර මාර්ගයේ ධාවනය සඳහා බවට කරැණු ඇත. මෙහි සාමාන්ය තාක්ෂණික තොරතුරු පහත දැක්වේ.
ගොනුගත කරන ලද:-
එන්ජින්,
ඩීසල් එන්ජින්,
හයිඩ්රොලික්
Saturday, March 05, 2011
෴W1 දුම්රිය එන්ජිම - ශ්රී ලංකාවට ගෙනා මුල්ම ඩීසල් හයිඩ්රොලික් වර්ගයේ දුම්රිය එන්ජිම෴
ඡායාරූපය http://www.railwaymuseum.lk |
මෙතැන් සිට ඉදිරි ලිපි කිහිපය වෙන් වන්නේ ප්රධාන මාර්ග සඳහා භාවිත කරන ඩීසල්-හයිඩ්රොලික් වර්ගයේ එන්ජින් පිළිබඳ කරුණු ගෙන එන්නටයි. ප්රධාන වශයෙන් අප රටේ ප්රවාහන තටයුතු සඳහා යොදන ඩීසල් හයිඩ්රොලික් වර්ගයේ දුම්රිය එන්ජින් වර්ග තිබෙන්නෙ වර්ග තුනක් පමණයි. ඒ අතුරින් මුලින්ම ගෙන එනු ලැබූ එන්ජිම වන්නේ W1 ධාවන පන්තියයේ දුම්රිය එන්ජිමයි. (මෙම ලිපි වලදී දුම්රිය එන්ජින් යනුවෙන් අදහස් කරන්නේ මැදිරි සඳහා වෙනම ඈඳන ආකාරයේ එන්ජින් කොටස ගැන විනා බලවේග දුම්රියන් වල එන්ජින් කොටස ගැන නොවේ. ඇතැම් බලවේග දුම්රියන්ද හයිඩ්රොලික් තාක්ෂණයෙන් ධාවනය වන අතර ඒවා පිළිබඳව පසු ලිපි වලදී විස්තර කෙරේ.) W1 එන්ජිම පිලිබඳව තාක්ෂණික කරුණු පහත දැක්වේ.
ගොනුගත කරන ලද:-
ඉතිහාසය,
එන්ජින්,
ඩීසල් එන්ජින්,
හයිඩ්රොලික්
Subscribe to:
Posts (Atom)