1938 වසරේදී මෙරටට මුල්ම බලවේග දුම්රිය කට්ටලය ගෙන එනු ලැබු අතර ඒ පිළිබඳ විස්තර මෙම සබැඳිය ඔස්සේ කියැවිය හැකියි. කෙසේ වුවත් මෙම බලවේග දුම්රිය මුහුදුබඩ දුම්රිය මාර්ගයේ ධාවනය සිදුකල හෙයින් ඉතා ඉක්මනින්ම දිරාපත් වීමට ලක් වීම නිසා 1955දී පමණ ඉවත් කරනු ලැබුවද එම බලවේග දුම්රියේ එන්ජින් සහ අනෙක් යාන්ත්රික උපාංග ඉතා හොඳ තත්වයෙන් තිබූ බව සඳහන් වේ.
Saturday, December 18, 2010
෴M3 ඩීසල් දුම්රිය එන්ජිම - දේශිය ඉංජීනේරුවන් විසින් මෙරටදීම සැලසුම් කර නිපදවූ දුම්රිය එන්ජිම෴
ගොනුගත කරන ලද:-
ඉතිහාසය,
ඉලෙක්ට්රික්,
එන්ජින්,
ඩීසල් එන්ජින්,
ෂන්ටින් එන්ජින්
Friday, December 17, 2010
෴M2 දුම්රිය එන්ජිම- ස්වර්ණ ජයන්තියද ඉක්මවා තවමත් ධාවනයේ පවතින මෙරට සාර්ථකම දුම්රිය එන්ජිම෴
ඡායාරූපය :- Ceylon Railway Museum |
2004 වසරේ සුනාමි ව්යවසනයට මුහුණ දුන් දුම්රිය ඔබේ මතකයට නැගෙන විටම දැවැන්ත රල පහරින් පෙරැලුණු එහි එන්ජිම පිළිබඳවද ඔබේ මතකයට නිරායාසයෙන්ම පැමිණේවි. එය M2 වර්ගයේ එන්ජිමක්. මෙරට සේවයේ දැනට ධාවනය වන දුම්රිය එන්ජින් අතුරෙන් පැරණිම එන්ජිම වන්නෙ මෙම M2 පන්තියේ දුම්රිය එන්ජිමයි.
ගොනුගත කරන ලද:-
ඉලෙක්ට්රික්,
එන්ජින්,
ඩීසල් එන්ජින්
Saturday, December 04, 2010
෴M1 දුම්රිය එන්ජිම - දෛනික ප්රවාහන සේවා සඳහා යෙදවූ මුල්ම ඩීසල් දුම්රිය එන්ජිම෴
ඡායාරූපය :- ඩග්ලස් එදිරිසිංහ මහතා |
ගොනුගත කරන ලද:-
ඉතිහාසය,
ඉලෙක්ට්රික්,
එන්ජින්,
ඩීසල් එන්ජින්
Thursday, December 02, 2010
෴ඇරඹුම~අගුරු නොකා වතුර නොබී කොළඹ දුවන යකඩ යකා...෴
දුම්රිය යනු ලොකුපොඩි බොහෝ දෙනෙක් ප්රිය කරන ක්ෂේත්රයක්. බාල මහලු වෙනසක් නොමැත්වව කාගේත් කැමැත්ත දිනාගත් ලාභදායී මෙන්ම විශ්වාසවන්ත ප්රවාහන මාධ්ය බවට පත්වෙන දුම්රිය සේවය සම්බන්ධ විවිධ තොරතුරුඔබ සමග බෙදාගන්න මෙම බ්ලොග් අඩවිය ලියැවේ. ඉන් බහුතරය තාක්ෂණික තොරතුරු වනු ඇති.
වර්ෂ 1858 දී පමණ ඈත අතීතයෙදී බටහිර අධිරාජ්යවාදීන් මෙරට පාලනය කරන සමයෙදි ඔවුන්ගේ ප්රවාහන අවශ්යතා මත ඇරඹුණ "සිලෝන් රේල්වේ" මෙරට දුම්රිය සේවය කාලයත් සමග විවිධ වෙනස්කම් සහ නවීකරණයන්ට ලක් විය. ඒ කෙසේ වුවද තවමත් මෙරට දුම්රිය මාර්ග පද්ධතියෙහි ප්රමාණාත්මක වර්ධනයක් සිදු නොවීම කණගාටුවට කරුණක්. නමුත් වර්තමාන මාර්ග පද්ධතිය මගින්ද දෙස් විදෙස් මගීන් සඳහා සැලසෙන සේවය අතිමහත්.
Subscribe to:
Posts (Atom)